Kültürel Marka Oluşturma Komitesi

İHRACATI GELİŞTİRME ve TİCARET EŞLEŞTİRME KOMİTESİ BAŞKANI DAVUT ALTUNBAŞ

BAŞKAN'I SOSYAL MEDYADAN TAKİP EDİN

Hedef Sektörler: Mobilya, Orman Ürünleri, Dayanıklı Tüketim ve Züccaciye 

Temel amaç (Hedeflenen İş Modeli): İlgili sektörler başta olmak üzere tüm sanayi kollarında katma değer üretme zincirini “kültürel (yerel-menşei) özellikleri” kullanarak markalaştırmak. Üretime kültür değeri katmak. 
Anahtar kelimeler: Kültürel marka, menşei ürünleri, tarihsel ve kültürel öğelerin pazarlanması, konsept tasarımlar, tasarımların pazarlanması, yerli ve milli üretim. 

Projelerden beklenen temel hedefler: 

1. Hedeflenen iş modelleri kapsamında ilgili sektörlerde rekabet avantajlarını artırmak, 

2. Yurt dışında, Pazar geliştirmek. Tasarım ürünleri konseptini yaygınlaştırmak. Bant üretimin yapılacağı bölgeler ile katma değerli üretim satışının yapılacağı bölgeler için ayrı modeller oluşturmak. 

3. Üretimde Türk Geleneği ve kültürel öğeleri kullanmak; Turkish Home -Konsept, Ottoman Kitchen Equipments, Traditional Turkish Drink Machines vs gibi üst konseptlerde modern tasarımları dünya pazarlarına sunmak. 
Marka oluşturma, bir satış-pazarlama yöntemidir. Üretimi, marka değeri üzerine kurgulamak ise bir iş modelidir. Burada biraz daha ayrıntılı bir bakış açısıyla “kültürel marka” kavramı kullanılmıştır.

Yani markaların tasarımının kültürel öğelerden çıkması ya da Türk kültürünün marka tasarımları ile dış pazarlara pazarlanması hedeflenmektedir. Ayran, bir Türk içeceğidir. Ayran maşrapası ise bir kültürel tasarımdır. Ya da aşure bir mahreç tatlıdır. Aşure takımı ise tasarımı ve kullanım şekli açısından kültürel marka tasarımıdır. 

Mobilya ve dayanıklı tüketim, hem koz sektörlerimizden biridir hem de ticaret alanı bakımından oldukça geniştir. 

Ancak bizim dünya pazarlarına sunacağımız ürünlerin katma değeri yüksek ve tercih edilebilir olmasının temel şartı, konsept-tasarım ya da kültürel marka tercihlerine uyumlu olmasından geçmektedir. Aksi durumda, sabit bant çalıştırarak sunduğumuz ürünler sadece belli pazarlarda ve değerinin oldukça altında müşteri bulmaktadır. Mobilya ve dayanıklı tüketim, bu özelliği ile hem geleneksel bir pazardır hem de lüks tüketime (katma değerli marka oluşturmaya) açıktır. 

Örneğin, mobilya ve orman ürünlerinde dış pazarlarda artık ürün yerine tasarım katalogları ya da mimari tercihler sergilenmektedir. Masif ahşap avangart seriler için bant üretimi yerine, müşteriye (büyük ölçekli müşteriler ilk tercihtir) özel tasarım ya da kuruma uyumlu tasarım seçenekleri daha yüksek katma değerle müşteri bulmaktadır. 

Bu durum, doğrudan tasarım satışı şeklinde olabileceği gibi tasarımın kendisini bir küme alanı gibi dizayn etmeyi de olası hale getirmektedir. 

Bugün “İtalyan mobilyası” markası aslında bir tasarım ticaretidir. Hatta, kültürel değerlerin markalaştırılmasına da örnektir.

İçerik Bulunmuyor!