Lojistik Sektörünün Geleceği Mersin’de Ele Alındı

MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu tarafından, T.C Kalkınma Bakanı Sn. Lütfi Elvan’ın katılımlarıyla Mersin’de Türkiye İstişare Toplantısı düzenlendi. 

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Lojistik Sektör Kurulu tarafından, 27 Ocak Cumartesi günü, Mersin’de,  T.C Kalkınma Bakanı Sn. Lütfi Elvan’ın katılımlarıyla “Kıtalararası Lojistik Üssü Türkiye” ana temalı Türkiye İstişare Toplantısı düzenlendi. 
Toplantıya; Ak Parti Mersin Milletvekili Hacı Özkan, Mersin Valisi Ali İhsan Su, MÜSİAD Genel Başkanı Abdurrahman Kaan, MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Emin Taha, Mezitli Kaymakamı Emin Halil Karahaliloğlu, Akdeniz Kaymakamı Muhittin Pamuk, Mersin Şube Başkanı Hakan Kayacı, Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürü Fikret Erol, çok sayıda iş adamı ve sektörün önde gelen temsilcileri katıldı.

Terörle Mücadelede Kararlılık Vurgusu

Toplantıda konuşma gerçekleştiren Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, Afrin’ e yönelik başlatılan ‘Zeytin Dalı Harekâtı’nda hayatını kaybeden şehitlere Allah’tan rahmet diledi.
Terörle mücadelede konusunda kararlı olduklarını ifade eden Elvan, "Her türlü terör unsurunu temizlemek, Türkiye'ye, milletimize yönelik tehditleri ortadan kaldırmak için sonuna kadar mücadele etmeye kararlıyız. Şeffaf bir mücadele yürütüyoruz. Bazıları gibi ikili oynamadan, kökü ve kökeni ne olursa olsun terörün her türlüsüne karşı kararlı bir şekilde mücadelemizi sürdürüyoruz. Türkiye'nin bu tavrı uluslararası terörle mücadele için de örnek bir tavırdır." dedi.
Lojistiğin, Türkiye'nin en önemli ve geleceği parlak sektörlerinin başında geldiğini belirten Elvan, "Bir ürünün kaliteli üretilmesi elbette önemli ama tek başına yeterli değil. Ürünün en hızlı şekilde ve en düşük maliyetle, güvenilir ve öngörülebilir şekilde tüketiciye ulaştırılması da önem arz ediyor." diye konuştu.

Lojistik Maliyetleri Aşağı Çekilmeli

Lojistik maliyetlerinin özellikle geri kalmış ülkelerde veya az gelişmiş ülkelerde milli gelire oranının yüzde 20-25 olduğuna işaret eden Elvan, "Gelişmiş ülkelere baktığımızda bunun yüzde 10 seviyesinde olduğunu görüyoruz. Türkiye'de ise lojistik maliyetlerinin gayri safi yurt içi hâsıla içindeki payı yüzde 13. Dolayısıyla bizim bu maliyetleri daha da aşağı çekmemiz gerekiyor." ifadelerini kullandı.
10. Kalkınma Planı'nda lojistik hizmetlerin geliştirilmesinin öncelikli bir hedef olarak belirlendiğine işaret eden Elvan, "Lojistiğe Dönüşüm Programı'nı hayata geçirdik. Bu program kapsamında 80 tedbiri uygulamaya koyduk. Yine bu kapsamda sektörün sorunlarının tartışılacağı ve çözüm önerilerinin geliştirileceği Lojistik Koordinasyon Kurulu, Sayın Başbakanımızın genelgesiyle oluşturulmuştur. Ülkemizin lojistik ve ulaştırma altyapısına bütüncül bir yaklaşım getirmek amacıyla da Ulaştırma Ana Planı ve Türkiye Lojistik Master Planı çalışmaları tamamlanmak üzere." şeklinde konuştu.

Akdeniz Sahil Yolu Projesi Devam Ediyor

Akdeniz Sahil Yolu projesinin devam ettiğini vurgulayan Elvan, “"Karadeniz Sahil Yolu'nu tamamladık. Akdeniz Sahil Yolu'ndaki çalışmalarımız devam ediyor. Az bir kesimimiz kaldı. Çok sayıda tünel, viyadük açıldı. Kuzey-güney bağlantı hatlarında ise tamamlama aşamasına geldik. Önümüzdeki birkaç yıl içinde kuzey-güney, doğu-batı koridorunu ulaşım altyapısı itibariyle, karayolu altyapısı itibariyle tamamlamayı hedefliyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

Yüzde 7’nin Üzerinde Büyüme Bekliyoruz

MÜSİAD Genel Başkanı Abdurrahman Kaan, Suriye topraklarında ülkemizi tehdit eden terör örgütlerine yönelik düzenlenen Zeytin Dalı Harekatı'nı iş dünyası olarak desteklediklerini belirtti. Kaan, “Allah ordumuzu muvaffak, muzaffer eylesin. Mehmetçiğimizin sağ salim yuvalarına dönmesini Allah nasip eylesin. Şehit olan yiğitlerimize de Allah'tan rahmet, yakınlarına da sabır diliyorum. Operasyonun ülkemiz ekonomisi üzerinde olumsuz etkileri olacağına dair eleştiriler son derece mesnetsiz. 2017 yılında da OHAL vardı. Yine 2017'de sınır ötesi harekât da vardı ama Sayın Cumhurbaşkanımızın, hükümetimizin, iş dünyamızın yapmış olduğu mücadeleyle çok başarılı bir yıl geçirdik. Nasip olursa 4. çeyrek açıklamalarıyla birlikte yüzde 7'nin üstünde bir büyümeyle 2017'yi geçirmiş olacağız. O bakımdan bu tür ifadeleri iş dünyası olarak hiçbir şekilde kabul etmiyoruz." dedi.

Mersin Avantajlı Bir Konumda Yer Alıyor

Gelecek süreçte nüfus gücünün yoğunlaştığı Asya-Pasifik bölgesinin, üretimin merkezi olacağını ve bu nedenle lojistiğin daha fazla ön plana çıktığını vurgulayan Kaan, "Lojistik merkezi konumu ve limanının gelişmesiyle Mersin'in bir Singapur yapılacağı konusunda düşüncemiz var. Özellikle de hükümetimizin yapmış olduğu destekler, serbest bölgeler ve yatırım bölgeleri anlayışıyla limanlara yakın bölgelerin arkasındaki şehirler üretim merkezi olacaktır. Burada Mersin'in de çok avantajlı olduğunu söylemek istiyorum." diye konuştu.

Lojistik Sektörüne İlişkin Öneriler

Toplantıda, lojistik sektörünün sorunları ve çözümüne ilişkin açıklamalarda bulunan MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Emin Taha, bu noktada yapılması gerekenlere ilişkin önerilerde bulundu. OGS ve HHS geçişlerinde vatandaşların mağdur olduğunu dile getiren Taha, “Fiziki şartlardan dolayı plaka okuma problemleri yaşanıyor ve bildirimler 2 yıla varan uzun sürelerde yapılıyor.  Bunun önüne geçmek amacıyla SMS ve mail yollarıyla bilgilendirme yapılmalı ve hukuki süreç bu bildirimlerin ardından başlamalı. TİM-TOBB Odalar ve Belediyelerde Lojistik kavramının daha iyi anlaşılması amacıyla Lojistik Konseyi oluşturulmalı ve tek bir bakanlık altında birleştirilmeli. Lojistik Sektörüne de devlet destekleri dâhil edilmeli. Lojistik sektöründe faaliyet gösteren firmalar, KOBİ sınıfına dâhil edilmeli. Böylece devlet desteklerinden daha fazla yararlanılabilir.” ifadelerini kullandı.

Transit Taşımacılıkta Cezalar Hafifletilmeli

Transit taşımacılıkta yüksek cezaların indirilmesi gerektiğinin altını çizen Taha, “ Transit taşımacılıkta çok kalemli eşyaları daha az kaleme indirgenmeli, tek tarife uygulanmalı ve yatırımcıların gelmesini engelleyen yüksek cezalar indirilmeli. Gümrükte süre aşımından kaynaklı cezaların “gümrüklenmiş değerin” üzerinden değil, gümrükleme ücreti üzerinden verilmesi gerekiyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Mersin Yeni “Dubai” Olmaya Aday

MÜSİAD Şube Başkanı Hakan Kayacı, Çukurova ve Mersin’in küresel ölçekte önemli bir konumda yer aldığını belirtti. Kayacı, “2000'li yılların başları itibariyle potansiyeli yeniden keşfedilen ve önemi yeniden fark edilen kentimiz, özellikle "zat-ı âlinizin" görev süresi boyunca, ekonomi ve yatırımlar açısından nihayet, hak ettiği ilgiye mazhar olabilmektedir. Ülkemiz, İstanbul Büyük Havaalanı yatırımıyla dünya havacılık sektörünün tüm ilgisini üzerinde toplamıştır. İstanbul 3. havaalanı kadar önemli ve bir o kadar da stratejik bir yatırım olan Çukurova Uluslararası Havaalanı da aynı öneme haizdir. Havaalanımızın faaliyete geçmesiyle, Mersin ve Çukurova bölgesi yeni bir “DUBAİ" olmaya adaydır.” şeklinde konuştu.
Demiryolu projeleri ile Mersin’in öneminin artacağını vurgulayan Kayacı, “Bakü - Tiflis - Kars Demiryolu projesinin bölgemize ve Mersin'e ulaştırılması ile kentimizin ve bölgemizin potansiyelinin ortaya çıkarılması ve "yabancı yatırımcıların" ilgisini bölgemiz üzerinde toplayacak, yepyeni bir "cazibe merkezi" kendiliğinden oluşacaktır. Siyasi iradenin kentimize ve bölgemize ilgisi hakikaten sevindirici ölçülerdedir. Mersin - Antalya sahil yolu ve otoyolunun bir an önce bitirilmesi, turizm sektörü açısından en önemli beklentilerimizden biridir. Bu yol aynı zamanda, Taşucu Limanının önemi ve potansiyelinin de ortaya konması açısından son derece hayati öneme haizdir.” değerlendirmesinde bulundu.


2018-01-29