Yerli Otomotiv ve Milli Sanayinin Kalbi Sakarya’da Attı

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Otomotiv Sektör Kurulu tarafından, 03 Şubat 2018 Cumartesi günü, MÜSİAD Sakarya Şubesi ev sahipliğinde  “Otomotivde Vizyonumuz Made İn Turkey” ana temalı Türkiye İstişare Toplantısı düzenlendi.

Programa; Sakarya Valisi İrfan Balkanlıoğlu, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Hasan Ali Çelik, Erenler Kaymakamı Salih Karabulut, Kocaali Kaymakamı Alper Balcı, BMC Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, Okan Üniversitesi Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof.Dr. Nejat Tuncay, MÜSİAD Genel Başkan Vekili Mahmut Asmalı, MÜSİAD Sektör Kurulları Komisyon Başkanı Bayram Şenocak, MÜSİAD Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Osman Özdemir, MÜSİAD Yönetim Kurulu Üyeleri, MÜSİAD Şube Başkanları ve sektörün önde gelen isimleri katıldı.

Yerli Otomobil Türkiye’nin Rüyasıdır

Panelin açılış konuşmasın gerçekleştiren Sektör Kurulları ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Başkan Vekili Mahmut Asmalı 12 yıldır üst üste ihracat şampiyonu olan otomotiv sektörünün 2018 yılında kendi rekorunu kırarak ihracatını 30 milyar dolar seviyelerine taşıyacağını belirtti. Asmalı, “Sektör, üretim kalitesi, iş teslim hızı ve lojistikteki avantajları arkasına alarak ihracatını artırmaya ve büyümeye devam ediyor. Bu yukarı yönlü ivme sürerken, sektörü daha da hareketlendirecek bir gelişmenin heyecanını yaşıyoruz milletçe: yerli otomobil! Bu tabii yalnızca otomotiv sektörünü ilgilendiren bir mesele değil; Türkiye’nin, zaman zaman “gerçek olamaz” denilen rüyasıdır yerli otomobil.  Şimdi, 5 firmanın ortak girişimiyle gerçekleşecek otomobil projesinin hayata geçmesini sabırsızlıkla bekliyoruz. Evrensel standartlardaki yerli otomobilimize kavuştuğumuzda, Türkiye’nin üretim ve tasarım başarısının kanıtlanmasının yanı sıra, bu başarının ülkemize son derece güçlü bir prestij kazandıracağına da inanıyorum.” dedi.

Kendi Kendine Yetebilen Bir Ülke Olma Yolunda Hızla İlerliyoruz

MÜSİAD Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Osman Özdemir, Türkiye’nin yerli otomobil hamlesiyle gelecek vizyonunu ortaya koyduğunu ifade etti. Özdemir, “ Bildiğiniz gibi, Türkiye otomotiv sektörünün 60 yıllık rüyası yerli otomobil üretimi konusunda somut adımlar atıldı ve Türkiye artık kendi otomobiline kavuşmaya gün sayıyor. Bu gelişme, yalnızca bir üretim kapasitesi, sanayi başarısı olarak değerlendirilmemelidir. Bu, Türkiye’nin gelecek vizyonunun geldiği noktayı bize açıkça göstermektedir. Türkiye artık, ihtiyacı olan ürünleri başka ülkelerden ithal eden ya da ihracatını yalnızca birkaç ürüne hapseden bir ülke olmaktan çıkmıştır. İhracat kalemlerimiz de ürünlerimizi ulaştırdığımız ülkelerin sayısı da her geçen yıl genişliyor ve biz artık kendi kendine yeten bir ülke olma yolunda büyük adımlar atıyoruz.” diye konuştu.

Muhtemel Ciro 10 Milyar Dolar

Panele konuşmacı olarak katılan BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, yerli otomobil ve savunma sanayi üssü konularına ilişkin önemli açıklamalar yaptı. Sancak, “Sakaryalı girişimci, milli otomobil markasının kente yapacağı katkıyla bu konuya odaklanmış ama şehre katkı itibarıyla savunma sanayi stratejik üssü milli otomobilden en az 5 kat daha fazla katkı yapacak. Oluşturacağı ciro itibarıyla milli araba markasının belki 20 yılda üretebileceği ciroyu bu üs en geç 5 yılda üretecek. 5 yıllık stratejik planımızda işlerimiz Allah'ın izniyle iyi giderse bu BMC üssünde çalışacak insan sayısı 10 bini geçecek. Muhtemel ciro da 10 milyar dolar civarında olacak. Bunu Sakaryalı girişimcilerin hazırlanması için söylüyorum." İfadelerini kullandı.

Uçaklarımızı ve Gemimizi Milli Motorlarımızla Yapıyoruz

Sakarya'da Türkiye'nin 150 yıllık rüyasını gerçekleştirecek çalışma yürüttükleri bilgisini veren Sancak, otomotiv sanayisinin temel yapı taşının motor ve şanzıman olduğunu ve bu alanda dünyada 3-4 tane tekelin bulunduğunu vurguladı.

Bu firmaların istemediğinde uçakların uçmadığını, tankların yürümediğini ve obüs toplarının patlamadığını dile getiren Sancak, "Çünkü motor aksamı en belirleyici şey. Savunma Sanayi Müsteşarlığı'mız geçen yıl 400 ila bin 500 beygir arasındaki motorun yüzde yüz yerli yapılması için bir ihale açtı. 60 ay süre ve iyi de para verdi. 5-6 firmadan bu ihaleyi BMC kazandı. Şu anda 70'i yabancı 200'ün üzerinde bilim adamımız bir kuluçka merkezinde bu görevi gerçekleştirmek için çalışıyor. Başlarında da çok yetkin ve kendini kanıtlamış bir bilim adamı var. İlk TÜRKSAT uydusunu milli imkânlarla fırlatan Osman Dur hocamız başlarında. Devletimiz 400-1500 beygir arası motor istedi, biz bununla yetinmedik 5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz. Uçağımızı da gemimizi de kendi milli motorlarımızla yürütelim istedik. Bunun da seri üretim merkezi Sakarya olacak. O açıdan Sakarya buna kendini hazırlamalı." şeklinde konuştu.

Sakarya Hızlı Tren Vagon Üssü Merkezi Olacak

Yakın bir tarihte Sakarya’da vagon fabrikası kuracaklarını vurgulayan Sancak, "Sakarya'da 4 fabrika birden kuruyoruz. Onun için 10 bin kişi diyorum. Hızlı tren vagonunun üssü de Sakarya olacak. Bu da en az yerli otomotiv kadar önemli çünkü bu İpek Yolu müthiş bir pazar çıkartacak ortaya. Ülkemiz sadece bu alana önümüzdeki 5 yıl içerisinde metro ve hızlı tren işine 35 milyar avro yatırım yapacak. Yaptığımız bu stratejik ortaklık da Asya'daki 40 ülkeye de buradaki fabrikadan ihracat yapılacak. Teknoloji de yüzde yüz Türk teknolojisi olacak. Patenti millileştiriyoruz o şartla ortaklık kurduk." değerlendirmesinde bulundu.

Sanayileşeceğiz, üreteceğiz

Sakarya şehri ve Türkiye için sanayileşmenin önemine değinen MÜSİAD Sakarya Başkanı Yaşar Coşkun, “İktisadî yönden kalkınmanın birinci adımı sanayileşmeden geçiyor. Sanayileşme bir varlık ve yokluk mücadelesi olarak görülmelidir. Sanayileşme iktisadî üstünlüğü, iktisadî üstünlük de dünya üzerinde söz sahibi olmayı getirmektedir. Sanayileşememenin ise başkalarına muhtaç olmak, zamanla onların tahakkümü altına girmek demek olduğunun bilincindeyiz.” dedi.

İslami hassasiyete sahip bir cemiyetin taşıdığı özveri sonucunda, sosyal, ahlaki, kültürel, siyasî geleneği olan bir toplumun; kendine ait değerlerini koruyup, üzerine koyarak yeniden inşa edilen bir sanayi anlayışının gür sesli adımlarını atıyoruz. Milli Otomobilimiz için atılan bu adımların, Milli Uçağımız için yapılacak çalışmalar adına da yol gösterici pozisyonuna sahip olmasını temenni ediyorum.” diye konuştu.

2018-04-16