20.09.2018

MÜSİAD Basım Yayın ve Medya Sektör Kurulu, “Promosyon ve Tanıtım Ürünleri Sektöründe Dönüşüm ve Yeni Arayışlar” başlıklı program düzenledi.

MÜSİAD Basım Yayın Medya Sektör Kurulu, “Promosyon ve Tanıtım Ürünleri Sektöründe Dönüşüm ve Yeni Arayışlar” başlıklı program düzenledi. Toplantıya MÜSİAD Basım Yayın ve Medya Sektör Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, PROMOTÜRK Derneği Başkanı Ercan Güler, İTO Meclisi Üyesi Faysal Koçer ve sektörün önde gelen temsilcileri katıldı.

Sektör Daralmaya Gitmeyecek

Toplantıda konuşan Karatemiz, promosyon ürünlerinin, reklam sektörünün geleceği için çok önemli bir konumda yer aldığını belirtti. Karatemiz, “Promosyon ürünleri sektörünün birçok açıdan çok dinamik bir yapıya sahip olduğunu düşünüyorum. Reklam mecraları arasında hedef kitleye bu kadar rahat ulaşabilen, tüketicinin hayatının içerisinde kendisine bu kadar geniş bir yer bulabilen başka bir reklam ve tanıtım mecrası yok. Özellikle ekonomik daralmanın yaşandığı dönemlerde promosyon ürünleri diğer reklam mecralarına göre çok daha uygun bütçeler ile hedef kitleye ulaşma imkanı sağlıyor. Bu bakımdan önümüzdeki zor dönemde dahi sektörümüzün küçülmeyeceğini; dergi, gazete, televizyon, açık hava gibi yüksek bütçeli reklam mecralarından önemli bir pay alabileceğini düşünüyorum.” dedi.

Uluslararası Ölçekte Rekabet Edebilecek Firmalarımız Var

Türkiye’nin mevcut ekonomik durumunun sektör için büyük fırsatlar barındırdığını kaydeden Karatemiz, “ Özellikle son birkaç aydan bu yana artan döviz kurları ile birlikte ithalatın daha da zorlaşması, uluslararası alanda önümüze yeni kapıların açılmasına neden oluyor. Bugün birçok ürün dalında Çin ile rekabet edebilecek firmalarımız var. Birçok üretici işletmemizin de her ne kadar adım atmasa dahi uluslararası alanda rekabet edebilecek gücü ve yüksek ihracat potansiyelleri olduğunu düşünüyoruz. İthalatta getirilen ek vergiler ve yüksek döviz kurları hem iç piyasada firmalarımıza üretim, yatırım ve istihdam; hem de dış pazarlarda ihracat fırsatları taşıyor. Önemli olan bu değişimi görebilmemiz ve bu kapsamda varsa gerekli imkânlarımız, bunları değerlendirmemizdir.” diye konuştu.

2023’e Yılına Kadar 1 Milyar Dolar Hedefi

Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşmasında Basım Yayım Sektörüne büyük bir iş düştüğünü ifade eden Karatemiz, “Önümüzde önemli bir fırsat var ve bu dönüşümü yakalamamız gerekiyor. Son birkaç yıldır istediğimiz ölçüde başarılı olamasak da; 2023 vizyonu kapsamında ülkemizin benimsediği 500 milyar dolar ihracat hedefi var. Promosyon sektörü olarak biz bu hedefe ne kadar katkı vereceğiz? Potansiyelimizi ve kapasitemizi ne ölçüde geliştirebilecek, ne ölçüde büyük hedefler taşıyabileceğiz? Firmalarımızı dışarıya ne kadar açabileceğiz? 500 milyar dolar ihracat hedefinin 1 milyar dolarını promosyon ve tanıtım ürünleri sektörü kendisine hedeflemeli ve bu kapsamda nasıl çalışmalar yapılması gerekiyorsa yapılmalıdır.” değerlendirmesinde bulundu.

Birlikte ve Beraberlik Halinde Hareket Edilmeli

Toplantıda söz alan PROMOTÜRK Derneği Başkanı Ercan Güler değerlendirmesinde, sektörün gelecekte daha iyi bir konuma gelmesi için birlik ve beraberlik halinde hareket edilmesi gerektiğini vurguladı. Sektörde karşılaşılan sorunlara ilişkin olarak da açıklamalarda bulunan Güler, geçmiş dönemlerde bakanlığa sunulmak üzere dilekçe hazırlandığını ancak konu ile ilgili sadece 23 imza toplanabildiğini belirtti. İhraç ürünlerinde uygulanan “Made in Turkey” logosu hakkında da konuşan Güler, bu durumun birtakım sorunlara yol açtığını ifade etti.

Her Türlü Yardıma Hazırız

İTO Meclis Üyesi Faysal Koçer ise konuşmasında İTO’nun Basım-Yayın sektörüne yönelik önemli çalışmalara imza attığını kaydetti. Sektör temsilcilerinden sektöre yönelik çözüm önerileri beklediklerini kaydeden Koçer, İTO’nun üyelerin müracaatları durumunda her türlü yardımı yapmaya hazır olduğunu söyledi.