Yerelleştirme, sadece bir lokalizasyon ve lokal değerleri öne çıkarma mantığı değildir. Yerel vurgusu, global üretimin yerel üreticiye verdiği zararların önlenmesi için işletilmektedir:
1. Standartlaştırarak ürünü tekdüze hale getirme ve marka değerini düşürme
2. Yerel üretimi baltalama
3. Yerel üreticinin markalaşmasını önleme
Yerelleştirme;
1. Yerel üretimin büyük sermaye karşısında korunmasını sağlama.
2. KOBİ girişimlerini dünya pazarlarına sunma ve güçlendirme gibi alanlara yayılmaktadır.
Pek çok sektör kolunda denenen iş modellerinin, ortaklık kavramı etrafında birleştirilmesindeki hedeflerden biri de “Milli Üretimi ve Yerel Çıktıları (Üreticileri)” korumak ve dünya pazarlarına sunmaktır. Ortaklıkları bu hedefle geliştirmektir.
Görüldüğü üzere, bu komite bir iş modeli değil; uygun sektör ve uygun hedefle oluşturulan iş modelinin bir ortaklık modeline dönüştürülmesidir. Tek başına yerelleştirme, bir proje olamaz. Ancak yerelleştirme ana hedefi altında pek çok proje, bir ortaklık modeline dönüştürülebilir. Aynı şekilde tek başına milli üretim de bir iş modeli ya da projesi olamaz; ancak uygun projeler ve iş modelleri milli üretim hedefi altında bir ortaklık çeşidi yani birçok paydaşlı ortak iş yapma modeli haline getirilebilir.
Akademi Kamu Sanayi İşbirliği ve Proje Takip Komitesi
Akıllı Şehirler ve Şehir Ekonomileri Komitesi
Birleşme ve Devralmalar Komitesi
Çok Ortaklı Sermaye Komitesi
Dış Ekonomik İlişkiler Komitesi ve EXPO
Dış İlişkiler Komitesi
Dijital Dönüşüm Komitesi
Diplomatik İlişkiler Komitesi
Ekonomi Güvenliği ve Regülasyon Komitesi
Gastro- Ekonomi ve Türk Mutfak Sanatları Komitesi
Genç MÜSİAD Komitesi
Gıda Güvenliği ve Rekabette Yenilik Planlama Komitesi
İhracatı Geliştirme ve Ticaret Eşleştirme Komitesi
İşgücü Planlama ve Mesleki Teknik Eğitim Komitesi
Kırsal Kalkınma Komitesi
Kobi Geliştirme ve Markalaşma Komitesi
Lojistikte Yeni Yollar ve Yaklaşımlar Komitesi
Maden, Enerji Yönetimi ve Yatırımları Komitesi
Makine ve Metal Sanayinde Dönüşüm Komitesi
Medya ve Kültür Ekonomileri Komitesi
Milli Paydaşlar ve Sektörel Üye Geliştirme Komitesi
Mobilya ve Dayanıklı Tüketimde Üretim Kümeleri Komitesi
MÜSİAD Akademi Komitesi
MÜSİAD İnvest Komitesi
MÜSİAD Kadın Komitesi
MÜSİAD Tahkim Komitesi
Ortak Satınalma ve Ticari İşbirlikleri Komitesi
Risk Yönetimi ve Sigortacılık Sistemleri Komitesi
Sağlık, Medikal, İlaç Üretim ve Ticareti Komitesi
Sanayi Bölgeleri ve Yerleşkeleri Komitesi
Savunma Sanayi Ortaklıkları Komitesi
Seracılık, Bitki Besleme ve Peyzaj Komitesi
Tekstilde Yenilik Yönetimi ve Tasarım Komitesi
Ulaşım Araçları Endüstrisi Komitesi
Üye İlişkileri ve Üye Kabul Komitesi
Yeni Turizm Kaynakları ve Yatırımları Komitesi
Yenilenebilir Kaynaklar ve Atık Yönetimi Komitesi
Yerelde Şube Yapılandırma Komitesi
Yerlileştirme ve Milli Üretim Komitesi
Yurtdışı Alt ve Üst Yapı Yatırımları Komitesi
Yurtiçi Yapı Geliştirme ve Projelendirme Komitesi
1959 yılında Sivas’ta doğdu.
İlk ve orta öğrenimini Sivas’ta tamamladı. 1977 yılında Sivas İmam Hatip Lisesi’nden mezun oldu ve aynı yıl, lisans eğitimine İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nde başladı.
Milli Türk Talebe Birliği genel merkezinde birer yıl spor müdürlüğü ve kültür müdürlüğü, ardından iki yıl genel yönetim kurulu üyeliği yaptı.
1982 yılında üniversiteden mezun olduktan sonra, sanayi ve ticaret ile ilgili çeşitli işler yürüttü. Halen ortağı olduğu Lehmann Kataforez adlı fabrika ile ağırlıklı olarak otomotiv sektörüne hizmet vermek üzere üretim yapmaktadır.
2009 yılında üye olarak MÜSİAD ailesine katılan Osman Özdemir, MÜSİAD bünyesinde 4 yıl Otomotiv Sektör Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü.
Osman Özdemir, 2019 yılından bu yana, MÜSİAD Yerelleştirme ve Milli Üretim Komitesi Başkanı olarak görev almaktadır.
Özdemir, evli ve 4 çocuk babasıdır.