Güçlenen yapısı ve yeni hedeflerle yoluna devam eden MÜSİAD, iş ve meslek dünyasının tüm faaliyet alanlarında çalışmalarına devam ediyor. MÜSİAD Genel Merkez binasında 4 Kasım 2021 ’de gerçekleşen Basım, Yayın ve Medya Sektör Kurulu Üye Buluşması, ilgili alanda faaliyet gösteren MÜSİAD üyesi kurum ve şahısları bir araya getirerek sektörün sorunları gündeme alındı.
MÜSİAD Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Develioğlu’nun da katılım sağladığı toplantıda açılış konuşmasını yapan MÜSİAD Basım, Yayın ve Medya Sektör Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, Sektör Kurulları’nın, MÜSİAD bünyesinde insan yetiştirme fonksiyonu, üyelerin çalışmalara aktif olarak katılımlarının sağlanması ve üyeler arasındaki ticari ve sosyal ilişkilerin geliştirilmesi bakımından önemini vurguladı. Basım,Yayın ve Medya Sektör Kurulu alt sektörler itibariyle matbaa, ambalaj, kağıt ve kağıt ürünleri, kırtasiye, yayın, reklam, reklam ürünleri, promosyon ve tanıtım ürünleri, creative reklam, açık hava reklamcılığı, medya-gazete ve dergi,
iletişim ve reklam ajansları, medya planlama, sosyal medya, prodüksiyon, dizi ve film yapımcılığı gibi alanlarda faaliyet gösteriyor. İhracat potansiyelinin oldukça yüksek olduğu alt sektörlerimizde ( matbaa, yayıncılık, kırtasiye, ambalaj, promosyon, prodüksiyon) üyelerimizin ihracatlarını geliştirmeye yönelik faaliyetlere yoğunlaşacaklarını belirten Karatemiz, önümüzdeki dönemde bu kapsamda sektörlerimize özel olarak tasarlanacak bir dış ticaret projesi üzerinde çalışacaklarını söyledi. “Sosyal medya ve prodüksiyon alanında insan kaynağı ihtiyacını karşılamak üzere özellikle kültür ekonomisine yönelik bir, milli değerlerimiz temelinde faaliyet gösterecek bir ‘Medya Akademisi’ ihtiyacı var. Sektör Kurulumuz olarak gençlerimizi bu alana teşvik edecek çalışamlar içerinde bulunacağız.”
Toplantıda ayrıca, Basım Yayın ve Medya Sektöründe İhracat Fırsatları ve Basım Yayın ve Medya Sektörü Tecrübe Paylaşımı "Ambalaj Sektörünün Geleceği" konuları üzerinde duruldu.
Programda, MÜSİAD Basım,Yayın Sektör Kurulu’nun yakın vade hedefleri şu şekilde sıralandı:
Sektörel panel ya da tecrübe paylaşım toplantılarının tüm üyelere açık olacak şekilde iki ayda bir olmak üzere bir yılda 6 kez yapılması.
Sektörel dernek ve STK’ların daveti ile yapılacak olan çalıştayların belirlenecek ana başlıklar dahilinde yılda iki kez düzenlenmesi,
Yurt içi ve yurt dışı olmak üzere birer adet olmak üzere ailelerin de katılımı ile sosyal faaliyet düzenlenmesi,
Ayda bir kez MÜSİAD Yurtdışı Temsilcileri ile çevrimiçi olarak program düzenlenmesi,
Sektör Kurulumuzu, faaliyet alanlarımızı ve üye işletmelerimizi anlatan bir tanıtım filminin hazırlanması,
Üretim ve Bereket ana temalı ‘Altın Çark Film Festivali ‘ projesinin geliştirilmesi,
Basım, Yayın ve Medya Sektör Kurulu Genel Merkez üye sayısı hedefinin 2022 yılı sonu için 200’e ulaşması,
Medya Akademisi ve Dış Ticaret alanında iki ayrı proje hazırlanması ve faaliyete geçirilmesi,
Diğer Sektör Kurulları ile ortak programlar düzenlenmesi,
Yeterli üye sayısı bulunan MÜSİAD Şubelerinde Basım, Yayın ve Medya Sektör Kurullarının oluşturulması, Program, katılımcıların sektöre dair sorun ve taleplerini dile getirmesiyle devam ederken, benzeri buluşmaların sık ve daha geniş katılımlı şekilde yapılmasına karar verildi.